Pulau Weh

27 augustus 2015 - Iboih, Indonesië

De laatste acht dagen hebben wij doorgebracht op Pulau Weh in het dorpje Iboih, een super mooi niet-toeristisch eiland. Bij aankomst verbleven wij in Mama Mia's, dat gerund werd door een zorgzaam oud vrouwtje. Helaas voor haar vonden wij diezelfde dag nog een andere homestay, gelegen aan de zee met een mooie bungalow voor dezelfde prijs. Wij hebben de overige zes nachten in Yulia's Bungalows verbleven.

Op de planning stonden vrij weinig activiteiten. Wij hebben een dag een kanootje gehuurd en een andere dag een scooter waarmee wij het eiland zijn gaan verkennen en een waterval hebben bezocht. De laatste twee dagen stonden in het teken van vissen en tot slot hebben wij gedoken. Het eiland wordt omringd door prachtige koraalriffen, dus iedere dag even snorkelen kon ook niet ontbreken. Tijdens het snorkelen hebben wij een octopus en inktvis, kreeft, de beruchte lionfish, roggen en morenen, meerdere nemo's en tot slot 1.230171710.2028,38 andere vissen gezien.

Gisterochtend hadden wij om 08:00 uur de ferry terug naar Banda Aceh waar wij de allerlaatste dag hebben verbleven in Joel's Bungalows. Deze bungalow bevond zich midden op een berg met uitzicht op een onwijs groot wit zandstrand en hele hoge golven.

Vanochtend zijn wij om 10:00 uur vanuit Banda Aceh gevlogen naar Jakarta. Op dit moment wachten wij op onze vlucht naar Istanbul om daar vervolgens voor de laatste keer de lucht in te gaan richting Amsterdam.

Moe, maar voldaan. Het was een geweldige ervaring om nooit meer te vergeten!

Tot over een paar uurtjes, joe!